Thursday, 2 June 2011

pantang larang orang tua-tua? boleh pakai ke?

korang pernah dengar tak orang tua-tua selalunya ada pantang larang or petua-petua dia?
alaa tak kan laa tak pernah dengar kott
ayat-ayat yang selalu aku dengar la kan


anak dara jangan menyanyi kat dapur nanti dapat laki tua,

jangan duduk atas bantal nanti botot bisul,

jangan bersiul dalam rumah, nanti ular masuk rumah

kemain banyak lahh jangan dia
huu
lebih kurang macam tuh la pantang larang yang selalu aku dengar
korang mesti pernah dengar kan?
huu if korang pernah dengar kan, agak-agak korang percaya ke tak semua nie?

if tanya aku la kan, aku sendiri pun tak tahu wheather betol ke tak semua nie
aku kat dapur kemain bantai lagi menyanyi
cucuk earphone kat telinga sambil-sambil buat kerja sambil nyanyi haha
errk dapat laki tua ke nanti aku? hukk!
wuisshh biar benorr

tapi sekarang nie ramai ler gurls kahwin laki tua
first reason maybe laki tua nie banyak duit
second reason maybe laki tua nie matured kot, rasanya lah
*eden dongar dari orang lain cakap cenggitu >.<

okies sebenarnya benda benda pantang larang bagai nie bukan lah apa
just sebagai nasihat

contoh macam anak dara jangan nyanyi kat dapur tuh tak semestinya korang dapat laki tua!
haha
sebabnya pantang larang tuh dibagi is tak nak la si anak dara nie duduk kat dapur lalai dengan kerja yang dia tengah buat tuh
sebok dok menyanyi lagu grenade, tengok-tengok telor yang tengah dok goreng tuh memang GRENADE lah! haha

yang jangan duduk atas bantal tuh bukan la nanti botot korang bisul
jadahnya la pulak botot nak kena bisul bab dok atas bantal
ada apa jea pun kat bantal tuh? =='
huu dulu aku kecik kecik pun takot gak ler nak duduk atas bantal bab takot botot bisul
sebabnya pantang larang tuh dibagi is because tak sopan lah bantal buat alas kepala letak buat alas botot pulaak kaannn

conclusionnya , pantang larang orang tua-tua nie ada maksudnya yang tersirat
jangan lah dianggap remeh or tak leh pakai
ada jugak manfaatnya amik iktibar dari pantang larang orang tua-tua nie

adios! (:

3 comments:

aku_azreen said...

semua pantang tu ada yg relevan kalo kita pikir betul2..dorang dah hidup lebih lama dari kita...

GaRy™ said...

hehehe... betul tu... gary slalu gak nasihat kengkawan guna pantang larang ni, tapi diorang pakat gelak.. huhuhu.. sayangnya diorang x paham tujuan sbenar pantang larang tu dwujudkan...

sudeh said...

azreen : yupp betol3 ;D
gary : haha! pasai pa depa dok gelak, hukk, yea dulu time kecik2 pun memang tak paham ape benda nie semua, skang dah besar panjang dah baru paham ^^